Vege król

Ja, nadworny mięsożerca mam czasem taki dzień lub dni, w których nie umiem patrzeć na mięso.
Nie dlatego, że nie jadam warzyw, bo jem i to w znacznie większych ilościach niż tylko jako dodatek do obiadu. Ubóstwiam warzywa.
Wracając do bezmięsnych dni to kontrolę przejmują wegetariańskie zachcianki. Chociaż wegetarianką na pewno nie zostanę, absolutnie nie mam nic do ludzi, którzy mięsa nie jedzą. Oni muszą być strasznie kreatywni w tworzeniu jedzenia dla siebie, dla przeciętnego zjadacza mięsnych posiłków jest to duże wyzwanie. Ostatnio nawet dopadliśmy tofu. Przyznaję, nigdy wcześniej tego nie próbowałam.
Ale co to jest „tofu”?
Tofu to twarożek sojowy. Według legendy został wynaleziony w Chinach przez Liu Ana.
Na rynku dostępne są dwa jego rodzaje, naturalne i jedwabiste.
Naturalne(twarde) powstaje w podobny sposób do twarożku, natomiast jedwabiste podobnie jak jogurt.

Cóż, jeśli chodzi o smak to osobiście uważam, że to nic specjalnego. Właściwie, gdyby nie to, że mieliśmy tofu z chili to byłoby bez smaku, jałowe. Na szczęście nie jedliśmy tego samego, tylko jako składnik naszego Vege Makaronu. Jednak nie skreślam go, dam mu jeszcze szansę.

IMG_20160515_013543

 

Tofu z makaronem ryżowym i warzywami

Przepis:

  1. Na łyżce oleju rzepakowego musisz zeszklić cebulę, pokrojoną w piórka. Dodaj do niej plasterki czosnku i imbir pokrojony w drobne słupki (możesz dodać go mniej lub więcej w zależności od upodobania).

  2. Brokuł umyj i podziel różyczki na mniejsze. Nóżkę obierz i pokrój w cieńsze plasterki. Dodaj na patelnię.

  3. Kiedy brokuł powoli zacznie mięknąć, dorzuć paprykę pokrojoną w słupki i szpinak.

  4. Dodaj tofu. Wszystko mieszaj.

  5. Przygotuj makaron według opisu na opakowaniu i dodaj do reszty.

  6. Dopraw 3 łyżkami sosu sojowego, 2 łyżkami oleju sezamowego i sokiem z 1/2 limonki. Przykryj pokrywką na ok.3 min, mieszając co chwilę.

Klaudia & Co.